jump to navigation

Framsida till album… 18 juni, 2013

Posted by zoegakatten in Album, Altrat, Designteam.
Tags: , , ,
trackback

Min son byter skola till hösten och inför skolavslutningen samlade vi in ett litet bidrag från vart och ett av barnen i klassen och satte ihop till ett presentalbum till deras fantastiska lärare. Jag dekorerade bara pärmarna, för inuti albumet lyste barnens fantastiska teckningar och texter klart som solen och något extra lull-lull behövdes verkligen inte!

Jag målade först mina två kartongbitar med gesso och lade på struktur med hjälp av gesso och en stencil/schablon. När det var torrt målade jag med akrylfärg i flera olika nyanser. Ovanpå färgen stämplade jag med den vackra fjärilsstämplen och sedan lade jag på lite mer akrylfärg och gesso ovanpå. Jag har sedan mistat med Dylusions och dekorerat med hjälp av tårtpappret och blommor. Även de lite större blommorna är färgade med två olika Dylusions.

pysslo album till C

Jag hoppas att ni alla har en fin midsommarvecka!
/AnnaB

Material:
kartong, gesso, stencil från Crafter’s Workshop, akrylfärg, Dylusions Ink Spray, tårtpapper, blommor

