jump to navigation

Tack X 4 19 juni, 2013

Posted by aleksandragadji in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Hej allihopa! Alex här.

Idag har jag fyra små söta kort att visa er. Jag gjorde dem till min dotters förskolelärare, som tack för den här terminen. De kommer att få dem tillsammans med varsin kopia av ”En man som heter Ove”, den bästa boken jag läst/lyssnat på hittills iår.

tackX4

Jag har använt serien Beach Babe från Fancy Pants, cardstock i Parakeet och Walnut Cream, samt lite annat smått och gott.

tack1

Den här fjärilen gjorde jag av papprena Tropical och Reef. Jag knöt ihop dem med lite twine. Nåt annat tunt band eller floss skulle också kunna funka.

tack2

Den här blomman gjorde jag genom att skära ut remsor av High Tide, lägga dem ovanpå varandra och häfta ihop dem i mitten .Sen böjde jag varje remshalva in mot mitten och limmade ihop den till ett kronblad. Cirkeln i mitten och den stora fjärilen stansade jag ut från Reef. En lite mindre fjäril, en gul knapp och lite twine och den gigantiska blomman var färdig.

tack3

Den här blomman gjorde jag genom att stansa ut cirklar från Reef och sen böja dem till kronblad så som bilden visar.

tack4

Och till slut en klassisk, liten vindsnurra. De är ju för söta och så himla enkla att göra!

På alla kort har jag använt lite olika bokstavsstickers från min egna gömma, men Pyssloteket har en hel del att välja på här.

Med alla dessa tackkort vill jag passa på och säga ett stort TACK till Anna som har gett mig chansen att gästa Pyssloteket. Det har varit riktigt kul att få vara en del av det här härliga gänget! ♥ Jag hoppas att jag har lyckats inspirera er med mina skapelser och med min kärlek för möstrade papper. Vill ni se mer av mig, så kan ni hitta mig på Colors of Alex.

Ha en underbar sommar!

//Alex

