jump to navigation

Gofika! 20 juni, 2013

Posted by pysselmalin in Altrat, Övrigt, Designteam, Kortmakeri.
trackback

Idag bjuder jag på en muffins gjord av en massa blommor och söta pappren Cock-A-Doodle-Doo! från KaiserCraft. Man blir glad av bara namnet eller hur??

CIMG0711_H15

Superenkla att göra. Jag gjorde en form av papper, man kan ju använda en färdig muffinsform också. Det finns galet söta numera. I formen knölade jag ner lite bubbelplast och lim om vartannat så det höll sig på plats. Själva toppen på muffinsen gjorde jag sedan med blommor i mängder. Välj vad du tycker passar bäst!

CIMG0710_H15

Själva kakfatet har jag skurit ut med min Cameo. Den blev riktigt stadig och kan förmodligen hålla riktiga bakverk en stund om man så önskar.

CIMG0717_H15

Gjorde ett gäng söta kort med lite spillbitar! Jag har medvetet valt att inte skriva något mer på dem, tänkte att det är bra att ha lite ”tomma” kort liggandes. Man kan ju lägga till vad som passar sedan!

Materiallista:

cardstock

KaiserCraft – Cock-A-Doodle-Doo!

blommor

band

paper pen

Ha det gott!

/Malin

