jump to navigation

One Sheet Wonder 23 juni, 2013

Posted by birgited in Designteam, Kortmakeri, Teknik.
Tags:
trackback

Hej! Birgit här igen! Hoppas alla har haft en fin och trevlig midsommar! Solen sken från klarblå himmel här på Norrlandskusten på midsommarafton! Härligt!

Som ni kanske märkt är användandet av mönsterpapper inte min starka sida😉 så idag visar jag upp mitt försök med ”One Sheet Wonder”! Det är en ”teknik” eller snarare utmaning som innebär att man bara använder ETT mönsterark till så många alster som möjligt! Förutom detta ark använder man cardstock och valfria dekorationer/diecuts/band osv.

Jag har använt ett ark av detta dubbelsidiga mönsterpapper FabScraps – Timeless Travel – Stripe och cardstock Bazzill – Smoothies – Straw till alla 7 kort! Det finns många mallar ute på nätet för ”One sheet Wonder” men jag började med att skära till olika figurer av mönsterpapperet och sedan börja jag skapa korten!

Jag har använt de söta cirkelstämplarna från Technique Tuesday som du hittar här!

Här är resultatet!

IMG_6273

På de 3 första, 6″x6″,  har jag stansat blommor, Tattered Flowers och en fjäril som också kommer Tim Holtz! Använde Paper Pen Rose till pärlorna. Stämplarna är THX Seal , Number One Seal och Handmade Seal!

IMG_6275 IMG_6276 IMG_6277

Nästa tre kort är 4 1/2 x 6″ och där har jag använt Dad Seal och Coffee Break Seal

IMG_6278 IMG_6279 IMG_6280

Till sist ett litet kort 4″ x 4″ med en text från denna söta textstämpel Smooch!

IMG_6281

Tänk vad mycket man kan få ut av ett ark!!🙂

Trevlig söndag!/Birgit

