jump to navigation

Mamma, ta kort mig! 16 juli, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout.
Tags: , , ,
trackback

Man får vara glad så länge barnen villigt poserar för kameran… 🙂 Jag har gjort en layout där jag använt en hel del olika ”klet och kladd-produkter”. Jag började med att lägga på lite gesso på mitt mönstrade papper, med hjälp av stencilen Echoes. Ovanpå gesson har jag sedan målat med akrylfärg i två olika gula nyanser och ovanpå det lade jag på Liquitex Glass Beads, ett effektmedium innehållande små, små glaspärlor. Man kan använda Glass Beads på alla möjliga olika sätt och den här gången valde jag att måla med akrylfärg och att spraya med Chalkboard Glimmer Mist ovanpå pärlorna, efter att de torkat.

pysslo ta kort 650

Jag har använt ursnygga rubons från Tim Holtz för att rama in mitt foto. I kanten i övre vänstra och nedre högra hörnet av layouten har jag stämplat med en textstämpel från BoBunny.

pysslo ta kort detalj1 650

Stjärnorna sprayade jag med Chalkboard Glimmer Mist och Dylusions Ink spray. Efter att jag limmat fast dem på layouten duttade jag på glitterlim (stickles).

pysslo ta kort detalj3 650

Tårpappret är sprayat med både Chalkboard Glimmer mist och Dylusions Ink Spray. Det blev inte tillräckligt orange med glimmermisten, så jag lade till lite Dylusions för att få den färg jag ville ha.

pysslo ta kort detalj2 650

Jag hoppas att ni har en underbar sommar!
/AnnaB

Material:
Papper: Prima Marketing – Sunset Sunrise Collection
Dekorationer: Tårtpapper, Tim Holtz – Idea-Ology – Remnant Rubs – Numbers, Studio Calico – Wood Veneer – Tiny Stars
Övrigt: Stencil – Crafter’s Workshop – Echoes, akrylfärg, Liquitex Glass Beads, Tattered Angels Chalkboard Glimmer Mist, Dylusions Ink Spray, Stickles, stämpel – Bo Bunny – It is written, gesso

