jump to navigation

En vän… 18 juli, 2013

Posted by pysselmalin in Altrat, Designteam, Kortmakeri, Teknik.
trackback

.. Ibland hamnar man i situationer som är riktigt jobbiga. Det gjorde jag för drygt 1,5 månad sedan och en kvinna drygt 40 år äldre än jag visade sig bli en riktig vän.

Det jag visar idag är något jag skapat för att visa min tacksamhet!
Jag har gjort ett kort innehållande choklad, värmeljus och tändstickor. Än är det en bit kvar till höstmörkret dock!
Fågeln på framsidan är från ett stämpelset från Tim Holtz. Titeln tack har jag skurit ut med min cameo.

20130717-164658.jpg
Närbild.

20130717-164705.jpg
De små dropparna har jag gjort med paperpen. Just denna heter transparent och jag älskar hur det ser ut som små vattendroppar!

20130717-164710.jpg
Insidan. Alla mått är tagna hur huvudet efter att ha mätt allting jag ville ha med noga. Har dekorerat sparsamt med tanke på att det ska gå att stänga!
Stämpelmotivet är från vilda stamps.
De små trädekorationerna är wood veneers från studio calico.

20130717-164716.jpg

Material jag använt:
Cardstock
Mönsterpapper från Pink Paislees Cottage Farm
Kakservett
Stämpel från Vilda
Stämpel från Tim Holtz
Wood veneers
Blommor
Band
Paper Pen

Allt från mig för denna gång! På återseende!
/Malin

