jump to navigation

Core´dinations papper 19 juli, 2013

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

Core´dinations, cardstock i en färg med kärna i en annan färg, är på utgående från Pyssloteket. Jag hade två överblivna bitar kvar bland mina DT-grejer, av dem gjorde jag två grattiskort.

070

Den vinröda pappersbiten körde jag genom min Cuttlebug i en embossingfolder från Sizzix Clock & Steampunk Set. Jag gnuggade lite lätt med ett sandpapper över pappret så att den blå kärnan blev synlig.

Kugghjulen har jag stansat ur tunn kartong med en Sizzix-die och målat med Distress Stain Metallic. Texten kommer från Vilda Stamps. Jag har också använd bling och bokstavsstickers.

202

056

Här har jag gjort likadant som på kortet ovan: kört pappret i embossingfolder och sedan sandpapprat. Samma textstämpel och bling som tidigare samt ett prickigt organzaband och en berlock.

157

Ha en skön helg allihopa!
Elin

