jump to navigation

Distress Markers & våtservetter 23 juli, 2013

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri, Teknik.
trackback

Såg en kul teknik hos Jennifer McGuire som jag provade.

Den går ut på att man använder akvarellpapper som man målar (lite slarvigt) med vattenlösliga pennor, jag använde Distress Markers. Sedan torkar/gnuggar man med en våtservett. Då smetas färgen ut på ett snyggt sätt🙂

Jag gjorde inte riktigt som Jennifer, utan jag gjorde bakgrunden på akvarellpapper med Distress Markers och våtservetter, sedan stämplade jag ovanpå med en bakgrundstämpel, Bubble Wrap, från KaiserCraft med samma färger som jag använt på bakgrunden. Jag använde Distress Markers och målade direkt på stämpeln.

Målade ett akvarellpapper på samma sätt och stansade ut blommorna och bladen, blommorna fick lite Gloss Gel i mitten.
Målade några Wood Veneer-dekorationer, Hearts & Arrows,  med Distress Markers och hade på lite Stickles, stämplade med en textstämpel från Tim Holtz och Stampers Anonymous.

20130718-105226

Jag gillar att prova nya tekniker och det här var kul så prova du också!

//Anna

