jump to navigation

Snälla tankar 26 juli, 2013

Posted by Elin in Layout.
trackback

Jag använder nästan alltid ett vitt eller kraftfärgat papper som bas när jag scrappar. Det är lätta färger att stämpla och spraya på, eller på annat sätt göra det personligt. Layouten jag visar idag har jag gjort med ett svart cardsock som bas efter att ha sett en rolig idé i The Crafter´s Workshop´s blogg. Där visade en tjej hur hon genom att spraya med vit mist och sedan fylla i några av fälten i mönstret med vanliga färgpennor kunde få en snygg mönstrad bakgrund med färg på ett svart papper. Precis så gjorde jag också, med stencilen Honeycomb och vit mist från Dylusions. Jag gillar resultatet och kommer säkert att testa det här igen med en annan stencil. Testa du också!

/Elin

073 077

Material:
Svart cardstock
Chevron-papper från MME
Stencil – Honeycomb
Dylusions Ink Spray – White Linen
Färgpennor
Blandade stickers
Orange blomma
Brad
Mistable Resist Canvas – Flowers
Trädekorationer från Studio Calico
Rött snöre

