jump to navigation

Väntar på en båt… 30 juli, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags:
trackback

Har ni sett den läckra Base Coat-serien från KaiserCraft? Den innehåller papper som ser ut som slitna (snyggt slitna!) träplank, korrugerad plåt, tegelväggar eller betong med flagnande färg, till exempel.

Jag tyckte att det här pappret passade bra till några nytagna foton från en semesterutflykt i Stockholms skärgård. I väntan på båten sökte vi skydd för vinden bakom en igenbommad kiosk som någon sprayat lila graffiti på.

Pappret har egentligen ett parti med orange inslag som jag inte tyckte passade med mina foton, men det löste jag genom att täcka över det med just fotografierna.

pysslo väntar på båten 600

Jag har mistat lite svagt med vit Dylusions spray, genom stencilen Honeycomb från Crafter’s Workshop. Jag sprayade sedan med ”Funky Fuschia” och lät det rinna ned över sidan. För att få så mycket färg att det ville rinna höll jag sprayflaskan väldigt nära pappret när jag mistade. Just den stora ”fläcken” som blev där jag sprayade är gömd under foton och tårtpapper.

pysslo väntar på båten detalj1 600

Jag har också skvätt fläckar av både den vita och den rosa misten över pappret.

Ha en bra dag!
/AnnaB

Material:
Mönstrat papper – KaiserCraft – Base Coat – Cracked
Dekorationer: tårtpapper, Studio Calico Wood Veneer Shapes, Tim Holtz- Rub ons , Queen&Co – Washitape – Chevron Pink
Färg och sånt: Dylusions Ink Spray (White Linen, Funky Fuschia), Crafter’s Workshop – Stencil – Honeycomb

