jump to navigation

Papper och Punchar! 4 augusti, 2013

Posted by birgited in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Hej ! Det är min tur (Birgit/Biggan) att få visa upp lite saker här! Sommaren och lovet lider mot sitt slut och hösten närmar sig med alla vackra och varma färger!! Jag gillar hösten och framför allt färgerna! Jag är ju lite svårflörtad när det gäller mönsterpapper men jag har blivit helt förälskad i de nya pappren från KaiserCraft!! Helt underbara!

På dessa kort har jag använt dessa:  KaiserCraft – Base Coat – Concrete och KaiserCraft – Base Coat – Linen

De cardstock jag använt är:  Bazzill – Smoothies – Straw och Bazzill craft

Jag gillar retrostanserna, alltid användbara och tidlösa!! Tre storlekar har jag använt: EK Success – Retro Flower Whale of a PunchEK Success – Retro Flower Medium och cArt-Us – Easy punch – Flower 2

Utöver detta har jag använt Paper Pen Cream och textstämplar Vilda stamps

IMG_7739

 

IMG_7741

 

IMG_7746

 

På det här sista kortet har jag skapat ”Falsk embossing” genom att stansa ut blommorna och limma fast på cardstocken.

IMG_7743

 

 

Trevlig söndag!  Birgit

