jump to navigation

Trevlig resa 10 augusti, 2013

Posted by babsan74 in Tags.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Idag bjuder jag på en tag igen. Även om jag inte vet riktigt vad jag ska göra med dem så tycker jag att de är ganska roliga att göra, framför allt med distress paint eftersom det är så tåliga mot vatten. Här har jag däremot börjat med att grunda med distress stain. Ovanpå har jag använt tre olika stenciler tillsammans med inka gold; jag tog upp lite inka gold på mitt craft sheet och blandade med vatten för att få en bra konsistens. Sen avslutade jag med mina stämplar och lite vitt ”skvätt”.

alter 14-2

Inka Gold skapar lite resist effect och har en fantastisk metallic lyster…..

alter 14-3

… nästan nog så mycket lyster i stark belysning:

alter14-1

Material:

Tag

Distress stain – Barn door & Salty ocean

Bästa! sprayflaskan

Inka gold – Lava red, Graphite & Cobalt blue

Stenciler – Harelquin, Kaleidoscope och Swiss dot, samtliga i 6″

Stämplar från Tim Holtz – Paris to London

Archival ink – Jet black

Dylusions mist – White linen

Stickersbokstäver privata

Tack för titten! / Babsan

