jump to navigation

Jag mill! Du mill! 13 augusti, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout.
trackback

Jag är förstås lite partisk, men jag tror minsann att ni också skulle tycka att det var alldeles bedårande gulligt om min Tuva stegade fram till er och med bestämd röst slog fast att ”Du mill läsa Bummelisa!”.🙂 Upptäckten och utforskandet av den egna viljan (och av andras viljor) är en spännande resa som vi nu har påbörjat tillsammans med vår minsting.

pysslo jag mill vers2 650

När jag gjorde den här layouten om hur Tuva och alla runt omkring henne ”mill” en massa saker den här sommaren, började jag med att sy fast den understa biten med mönstrat papper på mitt cardstockark och sedan stämplade jag över både pappret och cardstocken. Jag använde två olika fjärilsstämplar från ett set med fyra fjärilar, från Kaisercraft. Jag stämplade flera gånger utan att färga in stämpeln mellan gångerna, för att få lite olika starka motiv.

Jag har sedan använt två mönstrade papper till, ett från samma serie från Inkido som det första och ett från Primas Sunrise Sunset-serie. Jag sydde ihop de två rektanglarna till en ficka och stoppade ned en tag där jag skrev min text. Jag använde en manilla tag och målade den vit med gesso.

Jag har också skvätt lite Chalkboard Glimmer Mist över bakgrunden. Chalkboard-misten ger ett mycket mer täckande resultat än vanlig Glimmer Mist.

pysslo jag mill detalj1 650

pysslo jag mill detalj2 650

pysslo jag mill detalj3 650

Ha en härlig dag!
/AnnaB

Material:
Cardstock
Mönstrade papper: Inkido – Beautiful Memories – Pink Blossom, Pink Flowers; Prima Marketing – Sunrise Sunset – Aperture
Övrigt: Stämplar – Kaisercraft – Butterflies, Stämpeldyna – Archival Ink – Jet Black, Manilla tag, Gesso, Bakers Twine , Tattered Angels – Chalkboard Glimmer Mist – Polka Dot Pink

Kommentarer

1. zarischka - 13 augusti, 2013

Otroligt snyggt!


Sorry comments are closed for this entry

