jump to navigation

En 60-åring 17 augusti, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Kortmakeri, Teknik.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Jag har en moster som fyller 60 år här i augusti. Jag brukar vanligtvis inte uppmärksamma mostrar och fastrar men hon har en lite speciell plats i mitt hjärta; hon (och senare hennes familj också) har varit delaktiga i min uppväxt på ett sätt som andra släktingar inte har.

I alla fall. Jag kom på det här lite i sista minuten, bara ett par kvällar innan vi skulle dra på semester till Frankrike, så det fick bli nåt snabbt och enkelt. Då kommer ju aaaalltid trotjänaren distressrutan väl till pass.🙂

Siffror och fjärilar har jag stansat ut från cardstock som jag färgat in med samma stain som jag använt på kortet. Den fina blomman var från början en ganska ful blomma men jag slaktade den och satte dit en knapp istället för den gräsliga centergrej som satt där.

kort182

 

Distress ink – Wild honey & Ripe persimonne

Distress stain – Tarnished brass

Perfect pearl – Perfect gold

Stencil – The Crafter’s workshop ”Flowers

Stämpel Vilda Stamps ”Detta är din dag” (tillfälligt slut när detta skrivs)

Archival ink – Jet black

Fjärilsstansen är slut men här finns en likande

Blomma, knapp och QK-alfa – privat

Tack för titten! / Babsan

