jump to navigation

Ett nytt block 19 augusti, 2013

Posted by karinsg in Designteam, Teknik.
Tags: , , , ,
trackback

på jobbet ville jag ha nu när jag skulle byta avdelning efter semestern. De vanliga kollegieblocken har rätt klena framsidor och mitt block kommer fara fram och tillbaka mellan hem och jobb så jag ville göra det lite stryktåligare.

Utgick från en kasserad baksida från ett annat kollegieblock som jag grundade med gesso. Sen visste skapande inga gränser och det är knappt jag kommer ihåg hur jag gjorde för att nå fram till att jag var nöjd🙂  Jag valde iallafall vilka färger jag ville att det skulle gå i och sen har jag kladdat på!  Blomman är gjord med en stencil och modeling paste likaså den kubistiska inramningen. Som effekt har jag använt effektmediet glassbeads från Liquitex som Anna säljer i butiken. Så här blev resultatet!

DSC_7786

DSC_7789

Material:

Effektmedium Glassbeads

Modeling paste

gesso

Akrylfärg

stenciler

Stämpel privat

Jag kommer hålla en prova på kurs med just effektmedier under hösten så håll utkik! Ser fram emot en riktigt härlig pysselhöst nu när jag knappt fått nåt pysslat  under sommaren…!

/Karin

