jump to navigation

Good times 23 augusti, 2013

Posted by Elin in Layout.
trackback

Sommar, sol, hav, gott sällskap – bättre kan det knappast bli! Den här layouten började med att jag tyckte det mönstrade pappret och fotot passade bra ihop. Sedan växte den här lekfulla, lite spretiga sidan fram. Från början hade jag tänkt mig något mycket mer sparsmakat och stillsamt. Så kan det gå.

På det kraftfärgade pappret har jag gjort prickar med hjälp av stencil och gesso. Sedan skvätte jag lite turkost mist över cirklarna och stämplade skrivstilstext och en fågel. Ur det mönstrade pappret klippte jag ut delen med den fina blomrankan med min favoritsax, Tim Holtz Non-Stick Scissors. När jag fäst det mönstrade pappret öste jag på med dekorationer. Det blev olika stickers och band, bling, blommor med mera.

Hoppas att ni har haft många härliga sommardagar!
Elin

047 050 052

Material:
Cardstock
Prima Marketing – Printery – Folio
Stencil – Swiss Dot
Gesso
Turkos sprayfärg
Svart-vitt snöre
Blommor
Satinrosett
Prickigt band
Bling och halvpärlor
Stämpel med skrivstil från Inkido
Stämpel med svala från Inkido
Blandade stickers från Echo Park
Trädekoration från Studio Calico

