jump to navigation

Tårta! 26 augusti, 2013

Posted by Elin in Layout.
trackback

Jag har väldigt svårt att slänga de där små bitarna av mönstrat papper som blir över. De är ju fina och någon gång kan de komma till användning. Tyvärr blir det sällan någon gång, och högen med spillbitar växer.

Bland mitt material från Pyssloteket låg en väldig massa små överblivna bitar. Jag plockade ut ett gäng av dem som passade ihop, skar dem i lika stora bitar och använde dem på en layout.

Först gjorde jag ett mönster på ett vitt cardstock med hjälp av gesso och en stencil. När gesson torkat sprayade jag över med grön mist. Sedan fäste jag alla mina tillskurna bitar av mönstrat papper huller om buller och ovanpå dem satte jag foton, dekorationer och text. Det var helt klart ett bra sätt att bli av med lite av alla de där spillbitarna.

Pyssla lugnt!
Elin

094 100 103

Material:
Cardstock
Stencil – Diamonds
Gesso
Dylusions Ink Spray – Cut Grass
Spillbitar av diverse mönstrade papper
Bling
Trädekoration från Studio Calico
Cosmos Daisy – Red/White
Mini Alphabet Sticker – Celery Green
Sticker från stickersark, Echo Park
Roller Date Stamp – Dear Lizzy Neapolitan

