jump to navigation

Massor med färg… 27 augusti, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam.
Tags: , ,
trackback

Idag tänkte jag visa en art journaling-sida jag gjort, mestadels med akrylfärg. Jag har målat i flera olika lager och jag började med DecoArt akrylfärg i färgerna Tutti Frutti och Dark Turquoise, blandat med vit färg. När det första lagret med färg hade torkat tog jag en svart penna och skrev ned lite tankar jag hade i huvudet just då. Jag kunde till exempel ha använt en svart Posca-penna.

Sedan fortsatte jag och plockade fram en stämpel från BoBunny som jag stämplade lite här och där, med Archival Ink i färgen Jet Black och efter det kletade jag på mer akrylfärg, nu i färgerna Tropical Blue, Goldenrod och Citrus Green, alla blandade med vit färg.

När färgen torkat använde jag en rosa Posca-penna för att rita lite cirklar och annat kludd. Jag ritade också lite med en svart penna. Sen skrev jag lite mer journaling och täckte sedan över den med två bitar av ett tårtpapper som jag sydde fast med hjälp av symaskinen. Det går att lyfta på pappret för att läsa, men det syns inte direkt vad sidan handlar om.

Jag avslutade sedan med att skvätta lite Chalkboard Glimmer Mist i färgen Peacock över sidan.

pysslo art journal aug 2013

pysslo art journal aug 2013 detalj1

Här kan man ana att delar av den första texten jag skrev, plus lite av det stämplade kikar fram under akrylfärgen.

pysslo art journal aug 2013 detalj2

Material:

TårtpapperAkrylfärg – DecoArt – Tutti Frutti, Dark Turquoise, Tropical Blue, Citrus Green, Goldenrod; Pennor – Posca – Pink, Yellow, Stämpeldyna – Archival Ink – Jet Black; Stämpel – BoBunny – It is written; Tattered Angels – Glimmer Mist – Peacock

Ha en bra dag!

/AnnaB

