jump to navigation

Canvas 2 september, 2013

Posted by karinsg in Designteam.
Tags: , , , , , ,
trackback

Jag gillar att variera mitt skapande, växla mellan kort, LOs, altrat och riktigt klet och kladd i AJs (art journals). Den här canvasen har stått halvklar såååå länge innan jag bara hipp som happ visste vad jag skulle göra! Det sista jag gjorde var att stämpla gesso med en sönderklippt flip-flop sko😉 Jo, jag är seriös, kolla mönstret under era flipflops så förstår ni! Den här hade jag dock köpt på det stora möbelvaruhuset och klippt sönder och använt oanvänd. Jag började skapandet i bästa Christy Tomlinson anda och rev och skapade en bakgrund med mönsterpapper som jag limmade fast med mod podge.  Likaså stjälk och blomblad är urklippta ur mönsterpapper. Sen har jag härjat vilt med akrylfärger och stämplar för att skapa djup.

DSC_7858

DSC_7860

Material:

Canvasduk

Mönsterpapper

Blommor

Akrylfärg

Stämplar bla noter resten är privata

Sew Stamper  (inramning)

Glimmer glam (stänk)

Paper pen gul (till pistiller)

Wood veneer (fåglar)

Distress stains (till fåglarna samt blommorna)

Ni har väl sett att jag ska ha ett par kurser i klet och kladd under hösten? Hoppas vi ses!

/Karin

