jump to navigation

Annorlunda ”alter”.. 12 september, 2013

Posted by pysselmalin in Altrat, Övrigt, Designteam, Teknik.
trackback

Att altra något är ju inget nytt i scrapvärlden. Ofta ger man sig på en ask, en chokladkaka, en bok eller dylikt. Idag altrar jag en byrå. En riktig byrå tänkt för kläder.
Byrån i sig är inköpt på det stora blå-gula varuhuset för 200 kr stycket. Bra pris och perfekt i ett barnrum där jag vet att den kommer få mycket stryk…

Det är väl ingen altring i den bemärkelsen att jag sätter blommor och bling på den men jag har med hjälp av ett gäng akrylfärger från Anna förvandlat en tråkig trären byrå till en unik byrå som tilltalar barn.
Såhär ser den ut innan man sätter igång. Inte så rolig.
byrå1

Ut med lite skyddspapper på golvet och ut med alla lådor. Byrån i sig fick vit färg.
byrå2

Här har alla fronter fått sina färger. Färgglatt blir det. Barnen älskar dem färdiga!
byrå3

Ibland ska man tänka lite utanför lådan. Många av oss använder akrylfärger i våra artjournaling böcker etc, men just detta kanske var nytt? Tänk utanför ramarna!🙂 Kanske ska du själv altra en byrå och ha till förvaring i din pysselhörna? Hur vill du att din ser ut? Bara färg? Klädd med papper från Tim Holtz? Blommor på? Decoupage? Ska den ha en läcker struktur gjord med masker och olika medium? Låt fantasin flöda! Scrapmaterial kan ofta användas till mer än vi tror!🙂

Penslarna jag har använt är jag lite kär i.. det är 7 penslar i ett paket från Studio Line och Claudine Hellmuth. Så himla bra! Håller verkligen formen! Rekommenderar dig varmt att prova dessa pensar om du inte redan gjort det!

Ha det gott nu!

