jump to navigation

Rock’n roll… 14 september, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

…och lite Inka gold. Fick en beställning på ett kort med hårdrockstema. Det är inget direkt ovanligt tema så jag är så glad över min uuunderbara Inkadinadostämplar. Setet heter ”Rockstar” men är uråldrigt och jag vet faktiskt inte ens om det tillverkas längre.

kort197-1

Jag började med att maska till en distressruta med post-it lappar och den färgade jag sen in lite slarvigt med distress stain. Sprayade vatten över och lät det rinna lite. Därefter la jag på min stencil med Flames och gick över med distress ink och Inka gold. Till stämplarna använde jag Archival ink och embossade med svart embosspulver. Namnet, utstansat med QK alfat ”Haunted”, och några wood veneer-stjärnor fick bli enda dekorationer. Jag tyckte det var synd att skymma den coola bakgrunden.

kort197-2

 

Tack för titten! / Babsan

