jump to navigation

Ännu en canvas 16 september, 2013

Posted by karinsg in Designteam.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

i mixed media teknik. Denna gång uppbyggd på ett annat sätt. Jag tror att Finnabair gör ungeför så här när hon bygger upp sina canvas men jag vet inte har aldrig gått nån kurs med henne… Jag började iallafall med att limma på diverse saker på min canvasduk som jag INTE grundat med gesso för det gjorde jag när allt var färdigmonterat MEN inte som jag brukar med en pensel utan utblandad med vatten (ganska trögflytande) i en liten sprayflaska. Flera lager sprayade jag och lät det torka emellan och då såg det ut så här:

DSC_7782

Jag grävde djupt i mina dekorationsgömmor och landade så här! Visst är det väl läckert med spetsen!!!  Efter att jag lekt färdigt med mister, akrylfärger, inka golds etc så ser den ut så här:

DSC_7854Ja ja till Finnabair når jag inte upp men roligt hade jag och det är bara att fortsätta experimentera! Vem vet jag kanske hittar min alldeles egen stil?!… Bubblorna har jag fått till genom att värma med embossingfönen! Hoppas jag inspirerat er till lite klet och kladd!

/Karin

Material:

Canvasduk

Akrylfärg

Inka Gold

Mister

Glimmer glam

Paper pen

Archival ink

Stämplar privata

Fönsterdie

Diverse dekosar från mina gömmor. Spetsen hittade jag i den fysiska butiken!

/Karin

