jump to navigation

Massor med kort! 22 september, 2013

Posted by Tettiz in Designteam, Kortmakeri, Teknik.
Tags: , , , , , ,
trackback

Nu är det dags för en liten kortkavalkad från mig igen – jag har nämligen samlat på mig en del skapat eftersom jag varit på några pysselträffar och fått tillfälle att vara riktigt kreativ igen efter sommarens ”torka”.🙂 Idag visar jag kort som jag gjort med så kallad ”distressruteteknik”, då man maskerar av vissa delar av sitt kort med post-it-lappar och sen gnuggar på distressfärg på de ”omaskade” delarna. Allas vår Gunilla är mästare på denna teknik och hon har såklart inspirerat mig också!

LilaLyckatill_KORT_Pysslo

Orangegratulationer_Pysslo

Anders37_Pysslo

Nu är dessa tre kort väldigt lika varandra i utformningen, skillnaden ligger i färgval, masker/stenciler/stämplar och dekorationer + text. Jag har märkt att jag väldigt gärna håller mig till monokromatisk färgskala när jag gör denna typ av kort, och det har nog att göra med att jag gillar att det blir rätt enkelt och rent med vitt + en färg till.

Har ni testat att göra distressrutor/remsor nån gång så vet ni hur kul och enkelt det är – om ni INTE har testat, gör det!!

Pyssla lugnt!
// Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Zarah - 22 september, 2013

Gud så snyggt! Kan du inte visa hur du gjort? Vore finfint!🙂

Jeanette - Tettiz - 22 september, 2013

Easy-peasy! Ta postit-lappar, riv den yttersta biten av kanten med limmet på, maska där du vill ha din distress”remsa”, gnugga på färg med distress ink och blending tool eller någon form av svamp, stämpla, använd stenciler, dra bort postit-lapparna, dekorera. KLART!😀

2. AnnaB - 22 september, 2013

Superduperfina…!!!

Jeanette - Tettiz - 22 september, 2013

Tack till er båda!!😀


Sorry comments are closed for this entry

