jump to navigation

Färger av olika slag… 24 september, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags:
trackback

Jag har använt en hel hög med olika färger till den här layouten. Jag började med att lägga på gesso på det mönstrade pappret från Kaisercraft, över stencilen Honeycomb från Crafter’s Workshop. När gesson var torr målade jag med akrylfärg från DecoArt över gesson. Jag tog ganska lite färg på en torr pensel, för att inte täcka gesson och bakgrunden helt. Ovanpå akrylfärgen har jag skvätt med både Dylusins Ink Spray och med Glimmer Glam.

När layouten var så gott som färdig lade jag dessutom till lite extra glitter genom att stryka ut lite Stickles (glitterlim) här och där över bakgrunden.

pysslo Tuva 650

pysslo Tuva detalj1 650

Tim Holtz rub ons är så himla bra, för det är två likadana ark i samma förpackning och det innebär att jag inte är lika rädd för att använda de där fina, fina gnuggisarna som jag hade varit om det bara fanns en av allt. Här har jag gnuggat fast fjärilar till vänster om fotot och några fina stjärnor på själva fotot.

pysslo Tuva detalj3

pysslo Tuva detalj2 650

Jag har förstås sytt på symaskinen också och för ovanlighetens skull hade jag något annat än vit (det allra vanligaste) eller svart (det näst vanligaste) tråd i maskinen. Lite skoj! Jag knölade också ihop lite lösa trådsnuttar under den fina bokmärkesfjärilen. Några fina rhinestones fick också dekorera samma fjäril.

Ha en toppenbra dag!
/AnnaB

