jump to navigation

Dags för Halloween snart! 25 september, 2013

Posted by pysselmalin in Designteam, Kortmakeri, Tags.
trackback

Jag tycker mycket kring Halloween är mysigt, den med lyktor och maskeradkläder tex!
Jag fastnade för pappren Fright Delight från BoBunny. Supermysiga! Idag visar jag några enkla kort/tags gjorda med pappren från den serien.

_DSC8868_untitled

 

Ibland har papperskollektionerna sk ”cut outs”. Det här är inget sånt papper men mönstret på ”Costume” kanske känns lite svåranvänt. Jag valde att klippa ut ett gäng figurer, sätta en öljett i ena hörnet med hjälp av min crop-a-dile. Sedan dekorerade jag valda delar med glossy accents. Använder du mycket öljetter men inte har någon crop-a-dile så kan jag varmt rekommendera den! Kanske något att fästa på en godispåse?
_DSC8869_untitled

 

Samma sak här. Klippte ut figurerna men sparade lite av det gröna runt omkring. Orange cardstock som bas och sedan lite glossy accents.

_DSC8870_untitled

 

 

Jag klippte ut några fladdermöss och satte dem på 3d-kuddar innan de också fick glossy accent på sig.

_DSC8866_untitled

 

Ytterligare ett kort i samma anda. Här klippte jag ut en banner, böjde den liten och fäste med lite lim i ändarna. Sedan gjorde jag två små pärlor med paperpen.

_DSC8867_untitled

 

Det var allt för mig för idag. I morgon kommer jag igen med något helt annat.🙂

/Malin

 

