jump to navigation

Papperspåse 27 september, 2013

Posted by Elin in Altrat.
trackback

Tidigare i år fick det fina stämpelarket Nautic, från Viva Decor, i present av min designerkollega Tettiz. Hon vet att jag är lite svag för motiv som har med hav och skärgård att göra. Det är även mottagaren av den här presentpåsen som jag nyligen gav bort. Anna säljer bruna papperspåsar i tiopack, de är lätta att göra personliga och perfekta att ge bort små presenter i. På den här valde jag att stämpla och embossa en fyr i svart. Sedan stansade jag ut en cirkel i ett skräppapper. Hålet la jag över fyren och använde som stencil för att göra en blå cirkel med distress ink blending tool och en blå distressdyna. Jag målade fyren med distress ink och stämplade en text från Tim Holtz ark Simple Sayins. Avslutningsvis vek jag påsens ovandel dubbel, gjorde två hål och trädde igenom ett snöre.

034
Jag stansade ut en cirkel i ett skräppapper och använde hålet som stencil.

035
Den färdiga påsen.

Trevlig helg!
Elin

Material:
Brun papperspåse
Svart embossingpulver
Viva Decor Clearstamp – Nautic
Distress ink dynor
Distress ink refiller
Simple Sayings
Snöre

