jump to navigation

Crafters Corner: Tina 1 oktober, 2013

Posted by Pyssloteket in Crafters Corner, Kortmakeri.
trackback

Idag bjuder Tina Magnusson på inspirationen!

Hej! Som vanligt när jag tar online klasser har jag inte tid att medverka dagligen och skicka in mina alster till forumet eftersom jag jobbar heltid. Så helgen har jag spenderat med att dels titta på alla kursavsnitten och dels gjort några kort! Temat på denna kurs var insidan. En kurs med många ideer och mycket inspiration.

Grattis; Bianca loves her big cake, framsida

Även det här kortet blev lila och det beror på att jag färglade bilden innan jag valde papper. Jag har använt en Uptown girlstämpel, ”Bianca loves her big cake”, från Stampingbella. Jag har använt MYCKET glitter till denna tårta! I vanliga fall gör jag klart hela kortet och det sista jag gör är att ha på glittret, men den här gången färglade jag och klippte ut bilden och sen började jag glittra på själva frostingen – i flera lager! Så det blev en del glitter både här och där innan jag var klar med själva kortet!

Grattis; Bianca loves her big cake, närbild

Effekten av allt glitter blev iallafall mycket bra! Själva tårtbotten har också fått ett litet lager av skimmer, med hjälp av en Sakura glitter gelépenna.

Grattis; Bianca loves her big cake

Kortet är även dekorerat med turkost snöre, blommor med brads och en för mig helt ny upptäckt; paper pen från Viva decor. Det är de orangea pluttarna som ser ut som brads ovanför ordet grattis, men som är som ”flytande” brads. Hittade dessa (köpte flera färger!) hos Pyssloteket i Stockholm. De blir perfekta, runda och puffiga till skillnad mot liquid pearls som alltsom oftast ser ut som små toppiga irriterande maränger. Paper pen är mycket trevliga att använda! Och finns i många fina färger!

Så till kortets insida…

Grattis; Bianca loves her big cake, insida

För att matcha kortets insida med framsidan har jag tänkt på tre saker, jag har använt samma mönstrade papper, jag har upprepat de svarta strecken och jag har stämplat upp en liten bild med paket som visserligen inte fanns med på framsidan men som iallafall hör ihop med temat! De kommer från en annan Uptown girlstämpel; ”Posh has a present”.

För mer inspiration kolla in Tinas blogg här!

