jump to navigation

Födelsedagslayout 2 oktober, 2013

Posted by linaliten in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Hej på er! Lina heter jag, men kallar mig linaliten på nätet. Jag är så glad att jag har fått den stora äran att gästa designteamet här hos Pyssloteket i höst och hoppas verkligen att jag ska kunna inspirera lite. Jag bor med min familj (make och två små trollungar) i ett hus på landet i Jämtland. För tillfället är jag föräldraledig med min yngsta dotter som snart fyller ett år och jag kan inte förstå vart tiden tar vägen. Jag har scrappat sedan 2007 och papperspysslat i några fler år, men om sanningen ska fram så ägnade jag nog de första åren mest åt shopping.😉 Jag älskar allt som är färgglatt och leker gärna med bakgrundsstämplar och färgstänk, cirklar, stjärnor och olika mönsterpapper. Blommor och bling förekommer sällan på mina alster, men det glittrar mer än det blommar om vi säger så.😉

När jag fick hem ett välfyllt paket från Anna satte jag genast igång med en layout. Jag började med att skära till några remsor mönsterpapper från den härligt färgglada serien KaiserCraft – Pina Colada och en cirkel och placera ut på layouten för att veta var jag skulle börja leka för att göra min bakgrund. Först sprayade jag med vatten och färgade in ett fält med Distress Stains – Shabby Shutters, bakgrundsstämpeln från KaiserCraft är sedan stämplad med distressdyna i samma färg. Stencilen Honeycomb från Crafter’s Workshop har jag använt för att rita av konturerna och pricken över i blir alltid lite färgstänk, denna gång med Dylusions Ink Spray – Squeezed Orange. Till sist fäste jag sytråd under fotot och strödde över några wood veneer-dekorationer från Studio Calico.

p_okt1

Tack för titten! /Lina

