jump to navigation

Rosor från Inkido 4 oktober, 2013

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

En av mina favorittekniker när det handlar om korttillverkning är att stämpla och embossa ett motiv och sedan färga in med distress ink. Ibland använder jag ink blending tool och dyna, andra gånger med re-inkers, vatten och pensel. Att använda embossingpulver i olika färger ger väldigt olika resultat och är ett roligt sätt att variera sig på.

Korten nedan är gjorda på det här sättet. Jag har embossat två olika motiv från Inkido med ofärgad dyna och vitt embossingpulver. Sedan har jag målat med distress re-inkers utspätt med vatten. Fjärilarna har jag stansat ur ett mönstrat papper. Det ger dem lite mer liv än om man stansar i ett enfärgat papper. Texterna är stämplade på krympplast och sedan värmda i ugnen så att de krympt. Här finns ett helt blogginlägg om krympplast.

Pyssla lugnt!
Elin

0124

125

133

140

149

Material:
Cardstock i olika färger
Stämplar från Inkido
Vitt embossingpulver
Distress Ink embossingdyna
Distress Ink Re-Inker
Punch – Royal Butterfly
Punch – 3-in-1 Butterflies
Madame Boutique – Pinafore
Vit krympplast
Simple Sayings
Archival Ink – Jet Black
Vita halvpärlor
Aqua Rhinestones
Tunt turkost papperssnöre

