jump to navigation

Distress Paint – Metallic 8 oktober, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , , ,
trackback

Jag blev så himla inspirerad av oktoberutmaningen och var tvungen att hänga på och prova att göra ett kort i svart/vitt/grått. Som grund använde jag svart gesso tillsammans med en stencil/schablon from Crafter’s Workshop och ovanpå gesson målade jag sedan på Distress Paint i metallicfärgen Brushed Pewter. Den är grymt snygg! När färgen bara hade hunnit torka pyttelite tog jag en bit fuktigt hushållspapper och gnuggade bort lite av den, så att strukturen från gesson framträdde lite bättre.

Jag dekorerade sedan mitt kort med spets, söta träfåglar och en liten blomma. Spetsen färgade jag in med Glimmer Mist och fåglarna och blomman har fått ett glimmrande och glittrande lager av Glimmer Glam Chandelier. Fåglarna målade jag först med vit gesso och stämplade med en bakgrundsstämpel. Jag dämpade sedan stämpeltrycket lite med ett tunt lager gesso, innan jag avslutade med Glimmer Glam.

För att lägga till en liten, liten klick färg använde jag en bit bakers twine, i en blå nyans.

pysslo okt kort vers2

Ett försök att fånga glittrandet på blomman och fåglarna…

pysslo okt kort detalj1

Ha en bra tisdag och se till att du hänger på vår tävling du också!
AnnaB

