jump to navigation

Bokmärken 18 oktober, 2013

Posted by Elin in Övrigt, Teknik.
trackback

Att göra bokmärken är ett snabbt och roligt pyssel tycker jag. Dessutom brukar de uppskattas av vänner och bekanta som får dem i present. De flesta har ju nytta av ett bokmärke.

Oftast gör jag den vanliga varianten men ibland testar jag något annat. Som de här superlätta hörnbokmärkena.

002
Utgå från en bit fyrkantig papper. Vik det dubbelt, öppna och vik sedan dubbelt åt andra hållet. Nu ser du fyra fyrkanter.

003
Klipp bort en hel fyrkant.

007
Klipp bort två halva fyrkanter. Vik upp de två halva fyrkanterna som är kvar och limma ihop dem.

008
Såhär ska det se ut. Du väljer själv vilken sida av bokmärket som ska vara framsida.

009
Den här….

010
…eller den här.

014
Det här bokmärket dekorerade jag på båda sidorna. På ena sidan med mönstrat papper och en raket från papperet To The Moon.

015
På andra sidan med samma mönstrade papper och bokstavsstickers.

013
Den här stämpeln kommer från Vilda Stamps stempunk-kit. Jag har färglagt med Distress Ink Re-Inkers.

011
Även det här motivet kommer från Vilda Stamps och är färglagt med Distress Ink Re-Inkers. Jag har använd lite glitterlim och 3d-lack här och var.

012
Måsarna är en liten stämpel från Viva Decors stämpelark Nautic. De har fått färg av Distress Ink Re-Inkers.

Hoppas att ni blev lite sugna på att göra ett bokmärke!
Elin

Kommentarer

1. Annika - 18 oktober, 2013

Vilka fina!
Det blir helgens pyssel med min dotter. =o)


Sorry comments are closed for this entry

