jump to navigation

En liten uppsjö av julkort 19 oktober, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Jul, Kortmakeri.
Tags: , , , , ,
trackback

Jag och DT-mamma Anna träffades och pysslade en kväll. Med ett enkelt julkortsrecept så hade vi på bara nån timme fått ihop var sin liten hög av julkort till årets utskick. Vi använde kortbas som var 10 x 10 cm, grön fotomatta och papper från Bo Bunnys julkollektion ”Silver & Gold”. Jag föll för ”Silver and Gold and Winter”. Som dekoration stansade vi ut granar med en die från Marianne Design, ”Christmas tree 2”, ur samma gröna papper som kortbasen och pluttade dit guldfärgad Paper pen som julgranskulor.

kort221-1

Granarna fäste vi på 3D-kuddar för att få lite liv i korten.

kort221-2

När jag skar i mitt mönsterpapper såg jag till att lämna den här delen intakt och gjorde sen ett simpelt kort i 10×15 av just den delen.

kort222

Tre cardstock och ett mönsterpapper räckte till 6 julkort. Sånt gillar vi! Vad jag sen ska göra med alla mina övriga julpapper, det återstår att se….

Tack för titten!/Babsan

Kommentarer

1. Bland barn, musik och Gud - 19 oktober, 2013

Du är så duktig! Vad rekommenderar du att man ska börja med för material som ny scrappare? Det är ju en djup djungel av material! Jag har beställt stämplar och köpt mönstersaxar och lite färgad kartong, men annars har vi inte så mycket. Har dock en vän som håller på en del och hon tar med överblivet material och stämpeldynor än så länge. Känner dock att vi borde börja bygga en bättre materialbas. Det är till en barngrupp i kyrkan (åldrar: 7-13 med väldigt varierande känsla för form och design, men med mycket vilja och skaparglädje)…🙂


Sorry comments are closed for this entry

