jump to navigation

Havet… 22 oktober, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam.
Tags: , ,
trackback

Jag har gjort en layout helt utan mönstrade papper, där jag istället målade min bakgrund med Distress Paints. Jag bestämde mig för var jag ville ha fotot och sedan limmade jag fast en massa små wood veeners från Studio Calico på båda sidorna om platsen för fotot. När limmet torkat målade jag över alltihop med vit gesso och sedan var det dags att börja leka med de härliga distressfärgerna!

Jag målade med två blå färger – Salty Ocean och Broken China- och en grön – Mowed Lawn- och jag blandade färgerna med penseln och sprayade också vatten på och lät färgen rinna lite och blandas ytterligare.

pysslo havet 650

Jag har även sytt med symaskinen och också ritat lite krumelurer (ovanpå den torra färgen) med Posca-pennor.

pysslo havet detalj1 650

Precis där vattenduschen träffat pappret försvann mest färg och den vita gesson under skymtar fram.

pysslo havet detalj2 650

pysslo havet detalj3 650

Det är så himla kul att måla och leka med färg! Jag hoppas att du vågar testa du också!

Ha en härlig tisdag!
/AnnaB

Kommentarer

1. karinsg - 22 oktober, 2013

Gu vad läckert!


Sorry comments are closed for this entry

