jump to navigation

Halloweenpyssel! 25 oktober, 2013

Posted by Elin in Altrat.
trackback

Nu är det snart dags för den läskiga, spännande, buuuusiga, godisfyllda högtiden halloween. Anna skickade papper ur MME´s serie Happy Haunting till mig och vad jag har gjort med två av dem ska jag visa idag.

Först vek jag två kistor. Den ena av vanlig svart cardstock och den andra av pappret Skull. Mallen till kistorna hittade jag genom att söka på ”paper coffin template” i Google. Den sökningen gav många träffar med mallar och beskrivningar.

Båda kistorna fick en dusch av svart Glimmer Mist. Längs med kanterna drog jag Distress Stain, först vit och sedan svart. I den vänstra kistan la jag Cheesecloth och lät det hänga ut över kanterna. Dekorerade gjorde jag med ett prickigt organzaband, ord från Tim Holtz Chitchat Stickers Seasonal och en utstansad Paper Rosette. Pappersrosetten gjorde jag av pappret Cards och glitterlimmet i mitten heter Black Diamond.

Den helsvarta kistans lock fick ett mönster av gesso med hjälp av stencilen Harlequin från TCW. Texten kommer från kanten längst ner på ett mönstrat papper, ni vet där det står vad pappret heter. Den här kollektionen heter ju, som sagt, just Happy Haunting.

001

002

003

Jag gjorde också en liten rund burk av pappret Skull och svart cardstock. Dekorerande gjorde jag med Cheesecloth, likadan Happy Haunting-text som ovan, svart Glimmer Mist, en utstansad fågel, prickigt organzaband och en uggleberlock.

004

005

006

Såna här runda burkar är jättelätta att göra. Du behöver två lika stora cirklar och två remsor av papper. Den breda avgör hur hög burken blir. Den andra är till locket och behöver bara vara ett par cm bred. Du behöver också ett gäng korta pappersremsor vikta på mitten.

007

Rulla ihop pappersremsorna till varsitt ”rör” och fäst med lim/tejp/häftklammer. Gör rören lite mindre än de utstansade cirklarna och tänk på att det lägre röret ska få plats i det högre.

008

Limma fast några av de dubbelvikta pappersremsorna på ena röret, här det som ska bli ett lock.

009
Limma sedan fast den ena av cirklarna i andra delen av remsorna. Nu har du locket färdigt. Gör likadant med det andra röret för att göra andra delen av burken.

Trevlig helg!
Elin

Kommentarer

1. zarischka - 25 oktober, 2013

Men duuuu! Vilka superfina! Jag blev helt kär i dem. Och så smart med de runda burkarna! Måste testas.🙂


Sorry comments are closed for this entry

