jump to navigation

Halloweenmysparty 30 oktober, 2013

Posted by linaliten in Övrigt, GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags: ,
trackback

Min fyraåriga dotter har önskat sig ett halloweenmysparty, så idag kommer hennes två bästisar samt en av mammorna hit för lite spökfika och halloweenpyssel. Det behövs inte så mycket för att en fyraåring ska vara nöjd, därför har jag medvetet dekorerat väldigt enkelt.

Det måste givetvis vara inbjudningskort när det ska bli kalas och för att det inte ska bli orättvist gjorde jag ett till min egen dotter också, trots att det är hon som bjuder.😉  Jag började med att dela mitt cardstock i tre kortbaser och färgade sedan in bakgrunden med en Houndstooth-stencil från TCW och Distress Stains – Spiced Marmalade. Skelettkorten klippte jag ut från Bo Bunny – Fright Delight – Costume och bakom fick det bli en remsa av Bo Bunny – Fright Delight – EEK!. Namnskyltarna har jag färgat in med Dylusions Ink Spray – Fresh Lime och berlockerna har jag köpt för länge sedan på Pyssloteket, men det finns många andra att välja mellan.

p_okt7

p_okt8

Gästerna kommer att välkomnas av en enkel skylt där jag helt enkelt skurit till Bo Bunny – Fright Delight – Fright Delight i lämplig storlek, mattat med svart cardstock och blingat till de utstansade bokstäverna med stickles.

p_okt9

Som avslutning på kalaset ska jag se om jag lyckas få ut de små häxorna (det är utklädningstemat) på en liten skattjakt där dessa små tetror gjorda av samma papper som inbjudningskorten och välkomstskylten innehållandes lite pysselgodis kommer vara gömda.

p_okt10

p_okt11

 

Jag hoppas att jag kunnat inspirera dig till att pyssla ihop några små enkla halloweenpyssel till kvällen eller helgen. /linaliten

Kommentarer

1. Zarah - 30 oktober, 2013

Så himla mysigt! Älskar tetrorna speciellt.🙂

2. zoegakatten - 31 oktober, 2013

Vad roligt, supersöta!!!


Sorry comments are closed for this entry

