jump to navigation

Kort till fars dag 6 november, 2013

Posted by linaliten in GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags: , , ,
trackback

På söndag är det dags igen för fars dag och även om jag inte tänker ge bort någon slips så har jag i alla fall knåpat ihop ett kort till min egen far.  Jag började med bakgrunden på min kortbas och stämplade med mina favoritstämplar Bo Bunny – Clearstamps – Stained Textures i färgerna Distress Ink – Mowed Lawn och Spiced Marmalade, sedan skvätte jag lite färgstänk med Dylusions Ink Spray – Squeezed Orange. Ett av korten från Fancy Pants – To The Moon – Cards passade utmärkt som grund och till cirkeln och jag har även använt Fancy Pants – To The Moon – Space Travel. Stjärnorna är gjorda med Dylusions Stencil – Starry Starry Night, men jag har använt den mindre storleken 5×8.

p_nov1

