jump to navigation

Granar och snö 9 november, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Jul, Kortmakeri.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Jajamensan, det blir julkort från mig idag igen. Köpte en så söt grandie från Marianne Design och den har gått varm vill jag lova. Korten är små, 4×4″, men ska man göra många göra kort så är det ganska rationellt och bra. Cellofankuvert som passar till finns det också.

kort255

Stansat ut granen ur en bit cardstock något mindre än kortbasen och skrapade kanterna. På kortbasen penselmålade jag Inka gold och stämplade lite stjärnor. Monterade sen ihop det och avslutade med en Dymoremsa. Ett tips: Jag lyckades kladda lite på mitt vita cardstock. Målade tunt tunt med vit akrylfärg och vips! är fläcken borta.

kort256

Samma princip men med distress ink ”Iced spruce” (och en lite smutsig blending tool….) och Inkidostämpeln ”Stilla natt”.

kort257-1

De två utstansade granarna fick ju inte gå till spillo utan hamnade på ett kort tillsammans med MMEs ”Vintage christmas” och Aleene’s ”True snow”

kort257-2

Älskar effekten – ser ut som vispgrädde! Eller snö….

Tack för titten! /Babsan

