jump to navigation

En tavla 22 november, 2013

Posted by Elin in Övrigt.
trackback

Anna gav mig en canvas att ”hitta på” något med. Det blev något med fjärilar. Det blir det ofta när jag pysslar. Såhär gjorde jag:

Först grundmålade jag med vit gesso. Det gör jag alltid, oavsett hur jag tänker gå vidare. Sedan målade jag ett lager beige akrylfärg. Jag rev en bit av ett fint mönstrat silkespapper från Tim Holtz som jag fått av min designerkollega Karin. Silkespappret fäste jag med Mod Podge. Silkespappret är alltså fjärilarna, texten och noterna uppe till höger på tavlan samt noterna nere till vänster.

Jag stansade ut ett gäng fjärilar och limmade ihop dem tre och tre så att de blev lite tjockare. Sedan limmade jag fast dem på tavlan. Jag målade över hela tavlan med turkos akrylfärg. Medan färgen fortfarande var blöt torkade jag av lite här och var med en bit hushållspapper. Jag ville ju inte dölja det fina mönstrade silkespappret.

När färgen var torr gick jag loss med stämplar och stenciler. När jag kände mig färdig strök jag ett lager Mod Podge över hela canvasen och på några ställen strödde jag små små pärlor och glitterkorn i limmet innan det torkat.

015

018

Be true!
/Elin

Material:
Canvasduk 30×30 cm
Gesso
Akrylfärg
Mod Podge
Olika stenciler, bland andra Ledger och Tile Texture
Blandade stämplar

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 23 november, 2013

Så NEDRANS snyggt!!!!! Jag har också en canvas (halvt färdig) som jag nu blev peppad att göra klart!!😀 Tack för inspirationen!

2. zoegakatten - 24 november, 2013

Superduperfin! Gillar verkligen de pyttiga pärlorna!


Sorry comments are closed for this entry

