jump to navigation

Om tiden är knapp 23 november, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Jul, Kortmakeri.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Skickar du handgjorda julkort till alla  i din adressbok? Eller skickar du bara handgjorda till några utvalda och kanske köpekort till resten? Eller skickar du inte så många alls, kanske? Jag tillhör skaran som skickar måååånga julkort. Jag tycker det känns bra att åtminstone en gång per år komma ihåg sina nära och kära och faktiskt lägga ner tiden att handskriva en hälsning, en adress och slicka på ett frimärke (fast det behöver man ju inte längre🙂 ) För mig handlar det om 40+ kort och då är det bara att inse att alla kan inte få kort som tagit ett par, tre timmar att sätta ihop. Såna får mormor, svärmor och några få till som jag vet verkligen uppskattar hantverket. I övrigt så blir det en del 10×10 cm kort, mycket dies och mycket mönsterpapper.

Båda korten jag visar idag tog max en kvart att sätta ihop men jag tycker ändå att de är bra mycket trevligare än förtryckta Jenny Nyström-tomtar från Ica …

kort268

kort272

Tack för titten! /Babsan

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 23 november, 2013

Väääldans snygga 15-minuterskort, måste jag säga!!😀

2. zoegakatten - 24 november, 2013

Håller med Jeanette!!! Jag har varit alldeles för dålig på att skicka julkort de senaste åren. ”Överproducerade” ett år och har inte riktigt återhämtat mig efter det…🙂 Dina snabba kort inspirerar!


Sorry comments are closed for this entry

