jump to navigation

Mitt första inlägg som Gästdesigner – Ulrika aka LillBlomman 28 november, 2013

Posted by ulrikablomfelt in GästInspiratörer, Jul, Kortmakeri.
trackback

Jag är väldigt glad och stolt över att få gästa Pyssloteket under några månader framåt!

Vem är jag då? Jo, jag är Ulrika Blomfelt aka LillBlomman. En glad och positiv scrappare som är en bit över 40. Mamma till en son som flitigt förekommer på mina layouter. Gift med en man som mer sällan syns på layouter och matte till en hund som ibland syns på layouter. Jag pysslar med allt som går att pysslas med! Så jag hoppas kunna inspirera lite inom olika områden här i bloggen.

Det passar lite extra bra att jag gästar just nu då jag är ett julfreak av stora mått! Så jag tänkte börja med att visa ett ganska enkelt julkort som jag skapat av de helt fantastiska julpapperna från My Minds Eye.

2013-gd-pyssloteket-kort-1

Motivet på mitt kort har jag skurit ut från pappret MME Vintage Christmas Dictionary. Tomten har massor av lyxigt rött glitter på sig som skapar en fin effekt. Jag stansade ut en ram med en die från Spellbinders som heter Fleur De Lie Rectangles. Till ramen använde jag pappret  MME Vintage Christmas Tree Trimmer. Det passar fint med det mörkt röda pappret med små prickar på till min tomte. Bakom mitt motiv har jag använt två stycken doilies.  Sist dekorerade jag med en rosett, Rosor i vitt och rött plus en söt Charm.

Jag använder alltid en Limpistol när jag fäster mina dekorationer. Jag har testat lite olika men har fastnat för den rosa i-bond tool från Imaginisce som går på batteri. Detta för att man slipper bråka med en sladd när man jobbar. Väldigt smidigt. Åker jag på träff har jag med en batteriladdare då Limpistolen används flitigt på mina alster. Och så är den ju så himla snygg i rosa.

pysslo-1

Jag är tillbaka redan imorgon med ett litet men naggande gott projekt! Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 28 november, 2013

Supersnyggt!!


Sorry comments are closed for this entry

