jump to navigation

Släng inte dina spillbitar! 29 november, 2013

Posted by ulrikablomfelt in GästInspiratörer, Jul, Tags.
trackback

Jag är tillbaka igen med ett litet men roligt projekt. Ofta när jag skapat ett kort eller en layout så sitter jag med en hel del spillbitar över. En del riktigt små spillbitar. Kanske dessa hamnar i papperskorgen? Men idag tänkte jag visa hur ni kan ta tillvara på dessa ytte pytte bitar och göra något användbart av dem istället. Om mindre än en månad sitter många runt julgranen och delar ut klappar till nära och kära. Visst blir man lite extra glad när man får ett paket som är omsorgsfull inslaget och med en handgjort etikett!

Med Tags i olika storlekar, spillbitar,sax och 3d kuddar kommer man långt.

2013-gd-pyssloteket-alter-1

Jag använde papper ur My Minds Eye serien Vintage Christmas. Jag figurklippte ut motiv från det pappret som heter Tree Trimmer. Jag fäste dem sedan med 3d kuddar för att få lite djup. Med en svart penna ritade jag sedan runt alla kanter. Och vips hade jag använt mina spillbitar och skapat fyra söta små julklappsetiketter!

pysslo-1

Visst passar han fint här Tomten!

pysslo-2

Nu ska jag sätta fart och slå in lite julklappar! Önskar er en mysig helg och en trevlig första Advent!

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

