jump to navigation

Keepin´ Cozy! 5 december, 2013

Posted by pysselmalin in Designteam, Jul, Kortmakeri, Layout, Scrapbooking.
Tags:
trackback

Så heter en underbar serie från Echo Park! Idag visar jag både en LO och ett julkort! Hoppas ni gillar!
bild 1 (10)

Vi börjar med layouten! Pappret jag använt är Cozy Cardinals. Jag har använt både fram och baksida! Fåglarna och titeln har jag skurit ut med cameon och tyget under vimpeln nere till höger är cheese cloth som jag målat med distress paint Brushed Pewter. Effekten blir så läcker! Tack snälla Ann för tipset! Har stänkt lite glimmer glam på bakgrunden också!
bild 2 (9)

Såhär ser kortet ut som jag snodde ihop av det papper som fanns över. En svart doily i bakgrunden och sen har jag skurit ut texten god jul med cameon. Dekornålar med stjärnor, barkstjärnor och en underbart söt metallcharm får stå för dekorationerna ihop med några blommor!
bild 3 (8)En liten närbild!

 

Ha det gott, hoppas ni har kommit igång med julkorten ordentligt nu! Det finns MASSOR med julpapper i butiken om du saknar sånt! http://www.pyssloteket.se/jul-papper/

