jump to navigation

Tre Julkort från två ark 7 december, 2013

Posted by ulrikablomfelt in GästInspiratörer, Jul, Kortmakeri.
trackback

pysslo-jul-1Jag jobbar ofta med många lager när jag gör kort så att få två ark att räcka till tre kort var en utmaning! Jag har ju fuskat lite och använt motiv från ett tredje ark men det räknas ju inte. De vackra papperna kommer från Maja Designs underbara jul och vinterkollektion.

2013-gd-pyssloteket-kort-2Mitt första kort går i rosa toner med en romantisk doily som gör att kortet känns ännu mer gammaldags. Jag gillar att göra julkort i otraditionella färger så rosa funkar utmärkt för mig.

2Genom att bygga mina snöflingor i flera lager av olika storlekar får jag en fin 3d effekt. Väldigt enkelt men effektfullt. Det finns många fina punchar i butiken som man kan använda till detta.

2013-gd-pyssloteket kort 3På nästa kort har jag gjort tvärtom med färgerna och valt den ljust rosa främst. Sockrade Rosor och utstansade löv och snöflingor bakom. Jag har också använt den ursnygga dien som heter Snowflake från Marianne Design Creatable. Jag har helt sonika klippt den i två delar och placerat den bakom mitt motiv. Hur man sockrar sina Rosor kommer jag att visa i Nyhetsbloggen!

3När man sockrar sin Rosor och blommor känns de nästan som porslin!

2013-gd-pyssloteket-kort-4Och så kom vi till det tredje och sista kortet. Här fick jag jobba lite för att få det att räcka. Men jag lyckades ändå få till 8 lager!

4

Som dekorationer har jag använt bruna Rosor som ni hittar i storpack, Liljor i rosa och ljust blått. Rosa bling hittar ni också i butiken! Hoppas att ni blev sugna på att göra Julkort i lite annorlunda färger nu!

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

