jump to navigation

Layout med mistad bakgrund 10 juli, 2011

Posted by Tettiz in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Halloj!

Idag tänkte jag bjuda på en liten beskrivning hur jag har använt Glimmer Mist på den layout som jag visar i slutet på dagens inlägg:

1. Jag sprayade två färger av Tattered Angels Glimmer Mist på ett vaniljfärgat cardstock – Creme de Chocolat och Olive Vine. För att hjälpa torkningen på traven så värmde jag på med min embossingfön.

2. Jag skar till en bit mönstrat papper 0ch vellum – i vellumet stansade jag ut två rader med kantstansen Doily Lace från Martha Stewart, och sen fäste jag det bakom det mönstrade pappret. Kanterna ruggade jag upp med min Edge Scraper, sen limmade jag fast allt.

3. Jag mistade tre cirklar grungeboard med Creme de Chocolat. Även dessa torkade lite snabbare med hjälp av embossingfönen.

4. Grungeboardcirklarna fästes med 3d-kuddar bredvid fotografiet.

5. Innan layouten var helt klar dekorerade jag den med minirosor i olika storlekar, blingstenar, små söta speglar, minialfastickers och svarta Thickers (finns i flera olika sorter i butiken). Klart! Så här blev layouten till slut:

Eftersom jag när detta publiceras är i England, så vinkar jag därifrån och önskar er en skön semester!

Have a good one!

/ Jeanette – Tettiz