jump to navigation

Julkort i rött 24 oktober, 2011

Posted by karinsg in GästInspiratörer, Jul, Kortmakeri.
trackback

Jo, jag vet att det är Halloween före jul men jag är inget större fan av den traditionen så…. ni får se ett julkort som jag gjorde när jag var hos Anna för ett par veckor sen. Blev så himla sugen på att pyssla med de fina julpapperna som kommit in till butiken! Kanske blev jag inspirerad av Tettiz som höll kurs i ”clean & simple” eftersom det blev ett väldigt enkelt kort utan en massa dekorationer!

Jag använde ett ark ur Tim Holtz Paper-stack Kraft Resist Christmas Memories  som kortbas. Färgade in den med Distress Stain Aged Mahogany. (Hittar inte just den i webshoppen men vet att Anna har beställt fler stains i dagarna) Skar sen till kvadrater i olika storlekar av det underbara pappret ”Faith” från Kaisercraft serie December 25th. (finns inte webshoppen just nu men jag vet att det finns i butiken på Valhallavägen 48) Använde båda sidorna av mönsterarket, baksidan fick fungera som inramning. Distressade kanterna med en edge scraper. Färgade in det uppskrapade med aged mahogany distress stain. Hittade en stämpel i Annas gömmor, tror bestämt att det är en från Inkido med walnut stain distress inkpad. Det finns massor med andra läckra julstämplar i butiken nu, bla från Papermaze! En rostig snöstjärna och en plupp av en paperpen så var det klart!

Paperpenpluppen skulle inte alls bli så där…men det blev himla läckert! Tycker ofta det blir så i den här hobbyn!

På den understa bilden ser man tydligt hur resistpapper funkar, trycket står emot färgen och då blir det så här snyggt!

Kortet finns att beskåda IRL i butiken! Väl mött om två veckor!