jump to navigation

Till födelsedagsbarnet 22 januari, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Kortmakeri.
trackback

Imorgon fyller min dotter Kajsa 4 år och hon älskar Angry birds – såklart gjorde jag ett kort med dessa små figurer på:

Vit cardstock som bas, härliga Distress Stains (Victorian Velvet, Shabby Shutters, Wild Honey och Tumbled Glass) splattades på kortet och i några av dem målade jag i grisar och fåglar så gott jag kunde efter bilder på internet. Jag använde Studio Akrylfärg från Ranger för att måla och denna färg finns i Pysslotekets butik på Valhallavägen. Ärligt talat så tror jag det är den bästa akrylfärgen jag har testat hittills! För att göra det enkelt så använde jag rosa minialfastickers från Cosmo Cricket och en Thickers-fyra för att göra klart kortet.

Ha det gott!

/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Gunilla - 22 januari, 2012

ûbercoolt ju!

2. Mitt Pyssel Å Hem - 22 januari, 2012

Ett helt underbart kort!
Idéen tar jag med mig till skolan, mina 25 elerver skall få göra en bilduppgift inspirerad av dig. TACK 🙂
/Carina

3. Flickan som gick barfota - 22 januari, 2012

Underbart!


Sorry comments are closed for this entry