jump to navigation

Six Folder Card och lite till… 23 maj, 2012

Posted by Carina in Altrat, GästInspiratörer, Kortmakeri, Scrapbooking.
trackback

Hej på er, hoppas att alla har det bra i vårat avlånga land. Idag ska jag visa tre olika saker som jag gjort av papper från  We R Memorykeepers härliga papper. Det första är en ny ( för mig) kortvikning, Six Folder Card. Mallen till detta kort hittar ni här.  Man lär ju av sina misstag, visst? ………framsidan på kortet satte jag grattisstämpeln lite för långt ner för att det skulle bli bra när jag knyter ihop det. Ni får tänka er att det sitter i mitten…ler.. Blommorna har jag stansat ut. Bladen fanns på ett av papperen och jag klippte ut dessa och sedan tog jag distress ink runt kanterna. Roligt när man kan använda detaljer ur papperet. På själva ”hälsningslappen” sitter det små utstansade blommor och där har jag även använt Paper Pen i mitten, MEN ibland är man lite förvirrad så jag tog inte kort när det var gjort utan före… Sista bilden ser ni hur kortet ser ut bak när det ligger platt.

        

Tändsticksaskar är något som jag brukar ge bort runt jul, men det är ju något man använder året om. Så jag tog och altrade en liten ask.

    

Ibland kan det vara kul att ge bort något annorlunda och varför inte en sko.  Skon kan man dekorera som man vill.  Valde denna gång att använda sparsamt med detaljer. Mallen till skon hittade jag här

        

– Mönstrat papper – We R Memorykeepers

Cardstock

Paper Pen

Distress Ink – peeled paint-

Paper Pen – copper och moss green

– Retro punch-blomma

band

Det var allt för mig. Tack och hej.

Kramsiar

GDT Carina/ancajo