jump to navigation

Det blev en liten tavla 8 juni, 2012

Posted by Elin in Altrat, Designteam.
trackback

När jag nyligen köpte några små dekorationer kom de i en förpackning med träbotten och ett plastlock. Locket slängde jag men träbotten, en sådan skatt kan ju inte en pysslare slänga! Nej, den fick bli en tavla. Och äntligen fick jag tillfälle att testa Inka Gold på trä. Enligt tillverkaren ska den ju fästa på både papper, trä, kartong, keramik och plast.

Alltså började jag med att måla träet med Inka Gold i färgen graphite. Sedan stämplade jag på både framsidan och baksidan med en bakgrundsstämpel med text från Tim Holtz ark Papillon. På baksidan stämplade jag också en fin fjärilstämpel från samma paket. Jag använde en svart Archival Ink-dyna.

Nu var det dags att dekorera!
Fjärilen består av två utstansade fjärilar som jag har målat med Inka Gold i färgen green transparent.

I den andra ”rutan” sitter en utstansad ram målad med samma gröna Inka Gold samt vingar av Grunge Board som jag målat med Inka Gold i färgen platinum. När färgen torkat stämplade jag spetsmönster på dem med samma svarta dyna som jag använde tidigare. I vingarnas mitt satte jag en svart blingsten.

Längst ner har vi en stor vit blomma som jag målat med Inka Gold i färgen platinum. De gröna kvistarna är utstansade med en die från Tim Holtz och målade med Inka Gold Green Transparent.

Med alfabetsstickers har jag skrivit texten Live Laught Love. Slutligen fäste jag en ögla på baksidan och i den ett organzaband för upphängning.

Resultatet blev en skimrande tavla med metallkänsla och några viktiga ord att påminnas om. Endast bokstäverna är mina privata, resten av materialet kommer från Pyssloteket.
Klicka gärna på bilderna för att se dem större.

Live, laugh, love!
/Elin

Materiallista:
Inka Gold i färgerna graphite, green transparent och platinum
Archival Ink – Jet Black
Stämplar från Tim Holtz ark Papillon
Monarch Butterfly Large Double Punch från Martha Stewart
Ram stansad med Tim Holtz die Tag & Bookplates
Vingar i grungeboard från Tim Holtz
Svart blingsten
Stor vit papperblomma
Kvistar stansade med Tim Holtz die Tattered Pinecone
Privata alfabetstickers
Hänge av metall på baksidan
Ljusgrönt organzaband