jump to navigation

Färgglatt, stämplat och maskat 8 juli, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Layout, Scrapbooking.
trackback

På den här layouten både maskade och stämplade jag för att göra lite mer med bakgrunden. Vanligtvis har jag rätt mycket ”white space”, dvs. tomma ytor, men nu ville jag fylla ut lite mer. Jag öste på med en del blommor och dekorerade med en hel del vimplar. 🙂

Material:

* Vit cardstock

* Mönstrade papper KaiserCraft Fine & Sunny ”Cloudy” och ”Rainbow

* Mask/stencil från Crafter’s Workshop ”Chickenwire reversed” 6×6

* Dylusions Ink spray ”Vibrant Turquoise” och ”Lemon Zest

* Brun stämpeldyna – Archival Ink

* Guldfärgade öljetter

* Washitejp/dekorationstejp (som jag gjort vimplar av)

* Tags sprayade med Dylusions Ink spray

* Snöre

* Tim Holtz/Sizzix – die ”Tattered Banners” (finns i butiken)

* Tim Holtz/Stampers Anonymous – blandade stämplar (finns ett stort urval i butiken)

* Bruna självhäftande pearls

* Bruna foambokstäver

* Minialfa och sifferstickers från Cosmo Cricket

* Blommor

* Distress Ink Pad – Walnut Stain

* Distress Ink blending tool

* Tunn brun penna

Att göra vimplar på tråd är lätt! Vik och klistra ihop tejpbitar över en bit snöre och klipp sedan till den typ av vimpel du vill ha. Det är perfekt att använda alla härliga färger och mönster som det finns på washitejp nu. Jag vet att Anna har ett urval i butiken…! 😀 Testa dig fram – blanda färger och mönster eller kör samma, som jag har gjort. Det är kul att experimentera – då kommer man ibland på oväntat bra kombinationer av färger, material, mönster osv. Kör på!!

Hoppas att ni alla njuter av den sommar vi har – om vädret är dåligt kan man ju alltid sitta inne och pyssla, eller hur…? 😉

Ha det gott!
/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. zarischka - 12 juli, 2012

Så HIMLA läckert!!

Jeanette - Tettiz - 12 juli, 2012

Tack söt!! ❤


Sorry comments are closed for this entry