jump to navigation

Styrka – ett kort 14 oktober, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Hallå i höstmörkret!

Förhoppningsvis har ni tid och lust att pyssla nu när hösten kryper närmare vinter – för mig brukar lusten öka under höst och vinter. Till dagens blogginlägg har jag gjort ett kort i ganska knalliga färger, tillsammans med vitt och svart – lite stämplar och lite stenciler för att piffa upp och det blev så här:

Material:

* Vit cardstock

* Mönstrat papper från Kaistercraft – både fram- och baksida av Pina Colada – Swizzle Stick

* Stämpel från Tim Holtz/Stampers Anonymous

* Tag

* Distress Stains – Tumbled Glass och Stormy Sky

* Svart band med blad på

* Stämpeldyna Archival Ink – Jet Black

* Paper Pen – Graphite

* Studio Line – vit gesso

* TCW mask – Circle Explosion 6×6

* Textstämpeln är från ett ark från Unity Stamp (Empowered Words) och finns inte i butiken för närvarande, men hör av er så kan Anna beställa till er om ni är intresserade!

Såklart har jag skrapat kanterna med min Edge Scraper och färgat in med lite Distress ink Walnut Stain, och jag har även ritat en tunn, svart ram med penna runt hela det mönstrade pappret. Jag har blivit oerhört förtjust i dessa textstämplar från Unity Stamp och tycker de är så användbara – ord/uttryck för att stärka självkänslan behöver vi alla!

Ha det så gott och njut av ert pyssel!
/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Cicci/Trollmor - 14 oktober, 2012

Härligt kort med kloka ord! De där textstämplarna var ju riktigt mumsiga! Undrar om jag behöver dem….

2. zarischka - 15 oktober, 2012

Underbart!!


Sorry comments are closed for this entry